Magnet Score: ontdek de aantrekkingskracht van jouw werkgeverschap

De basis van succesvolle arbeidsmarktcommunicatie begint bij een juiste analyse van de huidige situatie. De door ons ontwikkelde Magnet Score biedt inzicht in de aantrekkelijkheid van je organisatie en helpt bij het optimaliseren van de werkbeleving en medewerkerstevredenheid. Deze tool combineert wetenschap en data met de kracht van menselijke verbinding. Zo ga je over tot actie en zet je jouw organisatie in beweging.

Magnet Score: ontdek de aantrekkingskracht van jouw werkgeverschap

Om de Magnet Score fact-based te kunnen ontwikkelen hebben we samengewerkt met Eveline van Zeeland, wetenschapper gespecialiseerd in marketing & design. Eveline heeft een achtergrond in Arbeidseconomie en Arbeids- en Organisatiepsychologie, dit in combinatie met haar fascinatie voor menselijk gedrag heeft haar tot een expert in haar vakgebied gemaakt.

Waarom is werkbeleving belangrijk?

Werkbeleving speelt een cruciale rol in de algehele medewerkerstevredenheid. Medewerkers die zich gewaardeerd en betrokken voelen zijn productiever en blijven langer bij de organisatie. Met de Magnet Score krijg je inzicht in de factoren die de werkbeleving beïnvloeden en kan je gerichte acties ondernemen om deze te verbeteren.  Met ons nonstop employer branding model creëren we een vloeiende merk- en werkbeleving die doorloopt – van het allereerste contact tot lang na de laatste werkdag.  

jud-mackrill-Of_m3hMsoAA-unsplash

De pijlers van aantrekkelijk werkgeverschap

Er zijn 6 pijlers als het gaat om aantrekkelijk werkgeverschap. Vijf hiervan: Boeiend, Ontwikkeling, Sociaal, Economisch en Betekenisvol, zijn gebaseerd op de EmpAt-scale. Dit is het enige gevalideerde instrument voor het meten van Employer Atractiveness. Met inzichten uit de EmpAt-scale en onze eigen praktijkervaring in het bouwen van werkgeversmerken voor grote organisaties in combinatie met actuele studies, hebben we daar een zesde pijler aan toegevoegd: Vitaal. Deze pijler focust zich bijvoorbeeld op de werk-privé balans. 
Elke pijler in de Magnet Score toetsen we aan de hand van 3 vragen. De meting is op basis van een 5 puntschaal. Wanneer je als organisatie een 4+ scoort ben je een onweerstaanbare werkgever. Hoe hoger je scoort, hoe aantrekkelijker je bent voor nieuw talent en hoe waarschijnlijker het is dat huidige medewerkers blijven. En ja, wie wil dat nu niet? 

Magnet Score Goals

De Magnet Score in de praktijk

Je kent het wel; je laat een traditioneel Medewerkers tevreden onderzoek (MTO) uitvoeren en je ontvangt een mooi, uitgebreid rapport met alles scores. Maar waar ga je beginnen? Wat ga je doen?  We zien helaas vaak gebeuren dat dit proces vroegtijdig strandt en medewerkers geen idee hebben van wat er daadwerkelijk gebeurt met de input die ze hebben gegeven.  

De Magnet Score focust zich heel concreet op 6 pijlers waardoor je niet verzand in details en het direct helder is waar de kracht van jouw organisatie zit en hoe je daar mee aan de slag kunt. Daarnaast organiseren we interactieve workshops met collega’s. Tijdens die workshops bespreken we aan de hand van diverse werkvormen de resultaten van het digitale onderzoek. Op die manier zijn medewerkers op de hoogte van de resultaten en krijgen ze handvatten om ook zelf aan de slag te gaan. 

pexels-photo-3184360

Benieuwd naar meer?

Download de whitepaper: Ontdek de 6 pijlers van aantrekkelijk werkgeverschap hier of neem contact met ons op om te kunnen ontdekken hoe wij jouw organisatie kunnen helpen bij het verbeteren van de medewerkerstevredenheid & werkbeleving! 

Download nu: