Journey

Bij ons stroomt de kandidaatreis vloeiend over in de medewerkersreis. Voor al onze diensten vormt het Nonstop Employer Branding model het fundament. Want pas als je employer branding in alle facetten doorvoert, behaal je duurzame resultaten. Daarmee zorg je voor een onweerstaanbare organisatie. Waarbij je het juiste talent aantrekt, en meerwerkers van hen maakt.

Toestroom

Realiseer de
perfecte activatie
van je doelgroep.

icon/employee

Instroom

Maak van je
medewerkers,
écht meerwerkers.

icon/ambassador

Doorstroom

Maak van je
meerwerkers,
ambassadeurs.

icon/waving

Uitstroom

Houd de deur
open maar zwaai
jouw talent uit.

Toestroom

Doorstroom

Uitstroom

Instroom

Blijf scrollen om de hele
reis te verkennen

Toestroom

Vacatures rondpompen werkte misschien ooit. Maar in deze tijd, waar het aantal latent werkzoekenden 6 x zo hoog ligt als het aantal actief werkzoekenden, moet je meer uit de kast halen. 
Wij bouwen een onderscheidend employer brand voor jouw organisatie waarbij doelgroepactivatie de sleutel tot succes is (en ons grote geheim). Ook kandidaten raken in het hart? Plan een oriëntatie-gesprek.

1

Inspirerend doel en werkwaarden

Alles begint met inspiratie! Echte talenten willen meebouwen aan een purpose, betekenis hebben. Een goed geformuleerd inspirerend doel en uitdagende werkwaarden zijn daarmee de aanjager om strategie en dagelijkse doelen te realiseren. Het vliegwiel voor nonstop employer branding.

2

Creatie employer brand

Een employer brand is meer dan een leuk verhaal. Met een sterk employer brand onderscheid je jezelf als werkgever van jouw concurrenten in de arbeidsmarkt. Hiermee win je het juiste talent. Jouw onderscheidende verhaal vertalen wij naar een werkgeversmerk dat authentiek is, opvalt én de doelgroep écht in beweging laat komen.

3

Zichtbaarheid & activatie

Zichtbaarheid is mooi, activatie is de sleutel tot succes. Hoe? Dat is ons grote geheim. Maar wij gaan er zeker voor zorgen! Met onze slimme methode krijgen we actief werkzoekenden én latent werkzoekenden in beweging. Die laatste groep is het belangrijkst, want die pool is ruim 6x groter!

Instroom

Onboarding is meer dan een app… Binnen is nog niet winnen. Het moment van de waarheid zit ‘m in de eerste 100 dagen van een dienstverband. In die periode beoordelen medewerkers of hun verwachtingen uitkomen en of ze echt voor jouw organisatie gaan.

4

Wederzijdse selectie

Carrièrebeurzen, sollicitatiegespreken of online intakes zijn voor jou en kandidaten belangrijke moments of truth. Of het echt klikt, hangt mede af van goed ingerichte, onderscheidende en verrassende gesprekken en evenementen. Wij richten met jou de touchpoints van kennismaking tot contractondertekening in als een onderscheidende beleving!

5

Boarding

Deze eerste periode is de voedingsbodem van een vruchtbare toekomst en vraagt aandacht, creativiteit en een gestructureerde aanpak. Het is de eerste stap in een samenwerking voor de lange termijn. Een indrukwekkende eerste 100 dagen zorgt niet alleen dat de betreffende talenten bij je blijven werken. Ze trekken ook ander talent uit hun netwerk aan.

6

Ambassadeurschap

Win-Win. De ultieme werving komt tot stand door het creëren van ambassadeurs; collega’s die zo enthousiast over de organisatie zijn, dat ze een magneet zijn voor ander talent. Met een krachtig referral programma stimuleer en activeer je deze aantrekkingskracht.

Doorstroom

Blijf een uitdagend werkgever voor talent. Behouden van talent, dat doe je ook door het creëren van een goed werkklimaat en een goede samenwerking binnen en tussen teams.

7

Goalsetting

De belangrijkste reden waarom je beste werknemers vertrekken naar een concurrent is niet het salaris. Het is vrijwel altijd het gebrek aan uitdaging. Samen zorgen we dat jouw organisatie prikkelt en uitdaagt, om hiermee medewerkers te laten stralen.

8

Talentontwikkeling

Met het unieke Flow programma zorgen we voor een positieve teamontwikkeling (Flow), waardoor persoonlijke als teamdoelstelling effectiever bereikt worden. De praktijk bewijst het: talent presteert dan beter, ervaart meer voldoening en geluk en is echt van betekenis voor datgene, waarvoor hij is komen werken bij de organisatie.

Uitstroom

Het rode loper effect. Uit het oog, maar niet uit hart. Medewerkers die op een plezierige manier vertrekken, blijven ambassadeurs voor het leven. En wie weet kruisen de paden nog een keer later in de carrière. Houd dan de deur open en geef ze het rode loper effect.

9

Offboarding

Het vertrek van een collega is even waardevol als de aankomst. In deze fase van het (ex)dienstverband is mond-tot-mondpromotie van het werkgeverschap zeer groot. Het is hét moment om te evalueren hoe de samenwerking is verlopen. En ook het moment waarop de medewerker vol verwachting naar de toekomst kijkt. Of die verwachtingen uitkomen is niet zeker. Het gras is niet altijd groener bij de concurrent.

10

Alumni netwerk

Het netwerk van oud-medewerkers is goud waard. Het bouwen aan een hecht alumninetwerk geeft veel voordelen. Alumni zijn namelijk in meerdere opzichten waardevol voor je organisatie. Zij hebben vaak een breed extern netwerk, wat jou als organsatie kan helpen met het terugwinnen van talent, het aantrekken van nieuw talent of het binnenhalen van nieuwe business. Maar niet alleen als organisatie, ook je alumni én je eigen medewerkers profiteren van een hecht alumninetwerk.