De baan waar je blij van wordt? Hebbus!

Een unieke zij-instroomstrategie waarbij we de verassende voordelen van het buschauffeur vak delen voor zes switch-doelgroepen.

Klant

EBS

Service

Recruitment marketing

Jaar

2024 – 2025
EBS campagnebeeld. Een groep collega's staan trots bij elkaar
Foto van een campagne beeld van EBS

De aanpak

We ontwikkelden het concept ‘Hebbus’ om de voordelen en overstapredenen te benadrukken. Iedere doelgroep heeft eigen overstapredenen en daar speelt de Hebbus campagne volledig op in. Zo heeft iedere doelgroep een eigen kernboodschap, dynamische landingspagina, video’s en verhaallijnen. Een ultieme doelgroep benadering? Hebbus!  

Nonstop

Om de collega’s van EBS extra te betrekken, hebben we een amBUSsadeur programma ontwikkeld. Met uitleg over de campagne en een behindthe-scenes video worden collega’s aangemoedigd om ook kandidaten aan te dragen en creëren we tevens trots bij collega’s. 

De uitdaging

EBS vervoert met ruim 2000 collega’s wekelijks 1 miljoen passagiers, met als missie de reiziger op één te zetten. In de huidige krappe arbeidsmarkt is dat een flinke uitdaging. De vraag naar buschauffeurs is groot en de concurrentie op de arbeidsmarkt is heftig. Daarom is het tijd om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Want buschauffeur zijn, dat brengt veel persoonlijke voordelen met zich mee. 

De aanpak

We ontwikkelden het concept ‘Hebbus’ om de voordelen en overstapredenen te benadrukken. Iedere doelgroep heeft eigen overstapredenen en daar speelt de Hebbus campagne volledig op in. Zo heeft iedere doelgroep een eigen kernboodschap, dynamische landingspagina, video’s en verhaallijnen. Een ultieme doelgroep benadering? Hebbus!  

Het resultaat

In nog geen acht maanden tijd sloten 370 (!) chauffeurs zich aan bij EBS. Voor 2025 breiden we de switchdoelgroepen uit om nog meer succes te oogsten met deze zij-instroomstrategie.

Benieuwd hoe EBS dit traject zelf heeft ervaren? Lees het interview op de site van Werf&.

Nonstop

Om de collega’s van EBS extra te betrekken, hebben we een amBUSsadeur programma ontwikkeld. Met uitleg over de campagne en een behindthe-scenes video worden collega’s aangemoedigd om ook kandidaten aan te dragen en creëren we tevens trots bij collega’s. 

Meer cases

ORO campagnebeeld. Foto van een medewerker en een bewoner

ORO - Zo maak jij kwetsbare mensen gelukkig bij ORO

Provincie professional campagne beeld.

Provincie Limburg - de provincie professional

Download nu:

Plan een afspraak!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.

Ik wil meer informatie!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.