Magnet Score: meet de aantrekkingskracht van jouw werkgeverschap   

Jezelf goed profileren op de arbeidsmarkt, begint bij jezelf kennen. Waar zit de aantrekkingskracht van jouw organisatie voor talent? Je meet het met de Magnet Score!

De Magnet Score in het kort 

  • Meet de aantrekkingskracht van jouw werkgeverschap. Wat zijn jouw unieke organisatie kwaliteiten? En waar ligt verbeterpotentieel. Als je dit weet kun je een sterke positie innemen op de arbeidsmarkt én bouwen aan een nog sterker werkgeverschap voor de toekomst.
  • De Magnet Score biedt data-gedreven inzicht in aantrekkelijkheid als werkgever. Ontwikkeld met psychologische en wetenschappelijke inzichten in samenwerking met Eveline van Zeeland.
  • De methodiek is gebaseerd op de EmpAt-scale van Berthon et al (2005). Het enige gevalideerde meetinstrument op het gebied van Employer Attractiveness.

Van werkbeleving naar merkbeleving:
de 6 pijlers waar je aan kan werken  

Wil je je echt onderscheiden als aantrekkelijk werkgever? Dan is het belangrijk om te weten waar jouw onderscheidende vermogen ligt. Dit kan door te excelleren op zes pijlers die een fundament vormen voor onweerstaanbaar werkgeverschap:   


  1. Boeiend: Hoe inspirerend en motiverend is het werk dat je aanbiedt? Organisaties die medewerkers weten te boeien, creëren betrokkenheid en motivatie.
      
  2. Ontwikkeling: Medewerkers willen groeien. Bied je voldoende mogelijkheden voor persoonlijke en professionele ontwikkeling?  

  3. Sociaal: Een prettige werksfeer en goede onderlinge relaties dragen bij aan werkgeluk. Hoe goed sluit jouw organisatie hierop aan? 
     
  4. Economisch: Marktconforme en transparante beloning is een basisvereiste. Ben je competitief in wat je biedt?
      
  5. Betekenisvol: Zinvol werk dat bijdraagt aan het welzijn van klanten, patiënten of de maatschappij als geheel, geeft medewerkers een diepe voldoening en versterkt hun betrokkenheid bij de organisatie. 
     
  6. Vitaal: Gezonde medewerkers zijn productiever. Welke initiatieven heb je om hun fysieke en mentale gezondheid te ondersteunen?

Elke pijler wordt gemeten op een 5-puntsschaal. Wanneer een organisatie op één of meer van deze pijlers een score van 4 of hoger behaalt, onderscheidt deze zich als onweerstaanbaar werkgever op dit gebied. Zo’n score is niet alleen een bevestiging van kwaliteit, maar fungeert ook als een krachtige magneet voor talent.  

Naast het kennen van de kwaliteiten van jouw organisatie is het ook belangrijk om te weten welke aspecten talent echt belangrijk vindt. Ook dit wordt inzichtelijk met de Magnet Score meting. Deze inzichten helpen om de koers te bepalen: op welk terrein wil je het Employer Brand komende jaren verder verstevigen?

Versterk je werkgeversmerk met de kracht van de Magnet Score

De samen met de wetenschap ontwikkelde Magnet Score biedt inzicht in de aantrekkelijkheid van je organisatie als werkgever op basis van data en psychologische inzichten. Het helpt bij het optimaliseren van de aantrekkingskracht, werkbeleving en loyaliteit. Deze tool combineert wetenschap en data met de kracht van menselijke verbinding. Zo bouw je een werkgeversmerk op basis van feiten. Een werkgeversmerk dat zorgt voor duurzaam resultaat.  
    

De Magnet Score is ontwikkeld in samenwerking met onafhankelijk wetenschapper Eveline van Zeeland. Haar expertise in marketingpsychologie en neurowetenschappen sluit goed aan op de achterliggende doelstellingen van de Magnet Score. De methodiek is gebaseerd op de EmpAt-scale van Berthon et al (2005). Het enige gevalideerde meetinstrument op het gebied van Employer Attractiveness. Deze methodiek is verrijkt met actuele inzichten ten aanzien van de arbeidsmarkt.

De Magnet Score in de praktijk  


Je kent het wel; je laat een traditioneel Medewerkers tevreden onderzoek (MTO) uitvoeren en je ontvangt een mooi, uitgebreid rapport met alles scores. Maar waar ga je beginnen? Wat ga je doen?  We zien helaas vaak gebeuren dat dit proces vroegtijdig strandt en medewerkers geen idee hebben van wat er daadwerkelijk gebeurt met de input die ze hebben gegeven.   

De Magnet Score focust zich heel concreet op 6 pijlers waardoor je niet verzand in een te gedetailleerd niveau. Er wordt direct helder waar de aantrekkelijkheid van jouw organisatie zit en waar verbeterpotentieel zit.   

De Magnet Score is een kwantitatieve toetsing die goede input geeft voor een kwalitatieve toetsing. Dit doen we door interactieve workshops te houden met collega’s. Tijdens die workshops bespreken we aan de hand van diverse werkvormen de resultaten van het digitale onderzoek. Op die manier zijn medewerkers op de hoogte van de resultaten en krijgen ze handvatten om ook zelf aan de slag te gaan.  

Benieuwd naar meer?  

Download de whitepaper: ‘Ontdek de 6 pijlers van aantrekkelijk werkgeverschap’ hier of neem contact met ons op om te kunnen ontdekken hoe wij jouw organisatie kunnen helpen bij het verbeteren van de werkbeleving en de aantrekkingskracht voor talent.  

Klaar voor een
employer brand dat werkt?

Plan een kennismakingsgesprek en ontdek hoe ons nonstop employer branding model jouw organisatie onweerstaanbaar maakt voor talent.

Zij gingen je voor

Benieuwd hoe we andere organisaties aan een krachtig employer brand hebben geholpen? Laat je inspireren!

 

Download nu: