Bouw jouw onweerstaanbare werkgeversmerk met het nonstop employer branding model

Wil je een werkgeversmerk dat écht opvalt en indruk maakt? Met ons bewezen nonstop employer branding model word je een magneet voor talent. Niet alleen voor nieuwe kandidaten, maar ook voor je huidige team. Een plek waar mensen willen werken én blijven.

Een ultieme kandidaat-ervaring begint al bij het eerste contact – of dat nu via een vacature, social media of je website is. Dat stopt vervolgens niet bij de handtekening op het contract. We gaan verder. De kandidaatreis gaat soepel door in de medewerkersreis. Onboarding, groei en betrokkenheid staan voorop. Jouw medewerkers worden echte ambassadeurs van je merk. En zelfs als ze vertrekken, blijft de band sterk. Want een goede offboarding en een sterk netwerk van oud-collega’s zijn goud waard.

Nonstop merkbeleving dus. Want het gaat om een blijvende ervaring. Of iemand nu solliciteert, bij je werkt of vertrekt: met ons nonstop employer branding model is jouw employer brand altijd on point.

Kandidaatreis en medewerkersreis:
één vloeiende journey

De kandidaatreis en medewerkersreis zijn geen losstaande elementen, maar één vloeiende ervaring. We creëren een merkbeleving en werkbeleving die doorloopt – van het allereerste contact tot lang na de laatste werkdag.

Toestroom

Bereik én activeer je doelgroep
op de juiste manier.

icon/employee

Instroom

Maak van je medewerkers
echte meerwerkers.

icon/ambassador

Doorstroom

Maak van je meerwerkers
echte ambassadeurs.

icon/waving

Uitstroom

Zwaai je talent uit,
maar houd de deur open.

Toestroom

Doorstroom

Uitstroom

Instroom

Blijf scrollen om de hele
reis te verkennen

Fase 1 – Toestroom

Vacatures rondpompen werkte misschien ooit. In een tijd waarin zes keer zoveel mensen passief als actief op zoek zijn naar werk, moet je alles uit de kast halen om op te vallen en de beste kandidaten aan te trekken.Wij bouwen een onderscheidend employer brand. Eentje die jouw organisatie onderscheidt van de concurrentie en talent aanspreekt. De sleutel tot succes (en ons geheim)? Doelgroepactivatie. Zo blijft een employer brand niet een imago-verhaal, maar krijg je kandidaten echt in beweging. Wil je weten hoe? Plan een kennismakingsgesprek. 

1

Inspirerend doel en werkwaarden

Alles begint met inspiratie. Talenten willen bijdragen aan iets groters, een purpose of zoals wij zeggen: een inspirerend doel. Een krachtige, inspirerend doel en sterke werkwaarden zetten de toon. Hiermee breng je je strategie tot leven en krijg je iedereen in beweging. Dit is de motor van ons nonstop employer branding model. 

2

Creatie van je employer brand

Een goed employer brand is meer dan een mooi verhaal. Het maakt jou uniek als werkgever en trekt het juiste talent aan. Wij vertalen jouw verhaal naar een authentiek werkgeversmerk dat opvalt en de juiste doelgroep in actie brengt. 

3

Zichtbaarheid & kandidaat activatie

Zichtbaarheid is top, maar activatie is waar het om draait. Hoe we dat doen? Dat is ons geheim! We zorgen ervoor dat niet alleen de actief werkzoekenden, maar ook de latente zoekers – die groep is ruim zes keer groter! – in beweging komen. 

Fase 2 – Instroom

Onboarding is meer dan alleen een app of een welkom-boekje. Binnen is nog niet winnen. Het moment van de waarheid zit ‘m in de eerste 100 dagen van een dienstverband. In die periode beoordelen nieuwe medewerkers of hun verwachtingen worden waargemaakt en of ze echt willen blijven. 

4

Wederzijdse selectie

De eerste indruk is alles. Of het nu gaat om campusrecruitment, carrièrebeurzen, sollicitaties of online gesprekken, dit zijn dé momenten waarop jij en de kandidaat bepalen of er een klik is. Wij zorgen dat elk touchpoint, van kennismaking tot contractondertekening, een onderscheidende en verrassende ervaring is. 

5

Boarding

De eerste periode legt de basis voor een sterke, langdurige samenwerking. Dit vraagt om aandacht, creativiteit en een doordacht plan. Een indrukwekkende eerste 100 dagen zorgt ervoor dat je talent blijft. En het mooiste? Ze worden zelf ambassadeurs en brengen nieuw talent mee uit hun eigen netwerk. 

6

Ambassadeurschap en referral recruitment

De beste werving komt van binnenuit: je eigen medewerkers. Collega’s die zo enthousiast zijn over jouw organisatie dat ze anderen automatisch meenemen. Met een slim referral programma maak je van je team krachtige ambassadeurs die het beste talent binnenhalen. 

Fase 3 – Doorstroom

Houd je talent gemotiveerd en betrokken. Het gaat niet alleen om het salaris. Een positieve werksfeer en sterke samenwerking, zowel binnen als tussen teams, zijn minstens zo belangrijk. Zorg dat je een inspirerende en uitdagende werkgever blijft, waar mensen zich betekenisvol voelen én continu kunnen ontwikkelen.  

7

Goalsetting

Je topmedewerkers vertrekken meestal niet vanwege geld, maar omdat ze uitdaging missen. Wij zorgen ervoor dat jouw organisatie blijft prikkelen en motiveren. Niet met stoffige KPI-dashboards maar door enthousiasmerende communicatie. Zo houd je je team scherp, betrokken en gemotiveerd om steeds het beste uit zichzelf én elkaar te halen. 

8

Talentontwikkeling

Met ons Flow-programma stimuleren we persoonlijke en teamontwikkeling. Zo presteren je medewerkers beter, ervaren ze meer voldoening en zijn ze gelukkiger op hun werk. Talent dat blijft groeien, blijft langer én levert meer op. 

Fase 4 – Uitstroom

Het rode loper-effect: uit het oog, maar niet uit het hart. Medewerkers die met een goed gevoel vertrekken, blijven ambassadeurs voor jouw organisatie. Ze delen hun positieve ervaringen en wie weet, kruisen jullie paden in de toekomst weer. Houd de deur dus open en zorg voor een afscheid dat bijblijft.  

9

Offboarding

Het vertrek van een collega is net zo belangrijk als de eerste dag. Dit is hét moment om te kijken hoe de samenwerking ging en om ervoor te zorgen dat ze positief terugkijken. Een goed exitgesprek laat de deur open voor de toekomst. Want misschien ontdekken ze dat het gras bij de concurrent toch niet zo groen is. 

10

Alumni netwerk

Een goed alumni netwerk is goud waard. Oud-collega’s kunnen je helpen met het vinden van nieuw talent, het terughalen van oud-talent of zelfs met nieuwe businesskansen. Door contact te houden met oud-medewerkers, bouw je een netwerk dat je organisatie, je alumni en je huidige team voordelen oplevert. Win-win! 

Klaar voor een
employer brand dat werkt?

Plan een kennismakingsgesprek en ontdek hoe ons nonstop employer branding model jouw organisatie onweerstaanbaar maakt voor talent.

Zij gingen je voor

Benieuwd hoe we andere organisaties aan een krachtig employer brand hebben geholpen? Laat je inspireren!

 

Download nu: