Join the journey at HSO

Een creatief en volledig geïntegreerd employer brand mét activerende campagne voor HSO.

Klant

HSO

Service

Tech consultancy

Jaar

2022

Website

De aanpak

Zeker in de tech-industrie is het een uitdaging om goede professionals te werven. HSO heeft daar een oplossing voor bedacht. Met hun hooggewaardeerd traineeship willen ze starters begeleiden in hun ontwikkeling tot Business Consultant. En we ontdekten al snel: die begeleiding bij persoonlijke én professionele ontwikkeling is precies wat HSO zo bijzonder maakt. Zo ontstond de activerende thematiek voor de reis van je carrière: Join the journey.

We formuleerden een sterke contactstrategie met dynamische visuals gebaseerd op de verschillende studieachtergronden en locatie van de doelgroepen. Met een interactieve landingspagina én activatietest – de Reiswijzer – ontdekte de doelgroep meer over het traineeship bij HSO. Voor een beter beeld van het traineeship deelden we ook authentieke verhalen van huidige trainees. Met een volledige tijdlijn met landmarks kon de doelgroep hun reis als trainee bekijken, om vervolgens een vrijblijvend gesprek aan te vragen over het traineeship.

Voor de interne activatie ontwikkelden we een employer branding film, beeldmerk, banner voor op het pand (te zien vanaf de snelweg), een aanbiedingsbrief voor nieuwe starters, schrijfblok, Teams-achtergronden, LinkedIn-headers, een GIF-handtekening voor email, een vacature template én een vacaturehandleiding in twee talen. Alles natuurlijk in thematiek van ‘Join the journey’.

Nonstop

Met de campagne en creatieve middelen voor iedere stap in de kandidaat-medewerkersreis, bouwt HSO nonstop en duurzaam aan een sterk én zichtbaar werkgeversmerk.

De uitdaging

Junior en medior technische specialisten op een speelse manier een functie als Business Consultant bij HSO laten overwegen. Daarnaast bouwen aan een sterk fundament en goede zichtbaarheid voor het werkgeversmerk. En interne trots en ambassadeurschap aanwakkeren bij de huidige medewerkers.  

De aanpak

Zeker in de tech-industrie is het een uitdaging om goede professionals te werven. HSO heeft daar een oplossing voor bedacht. Met hun hooggewaardeerd traineeship willen ze starters begeleiden in hun ontwikkeling tot Business Consultant. En we ontdekten al snel: die begeleiding bij persoonlijke én professionele ontwikkeling is precies wat HSO zo bijzonder maakt. Zo ontstond de activerende thematiek voor de reis van je carrière: Join the journey.

We formuleerden een sterke contactstrategie met dynamische visuals gebaseerd op de verschillende studieachtergronden en locatie van de doelgroepen. Met een interactieve landingspagina én activatietest – de Reiswijzer – ontdekte de doelgroep meer over het traineeship bij HSO. Voor een beter beeld van het traineeship deelden we ook authentieke verhalen van huidige trainees. Met een volledige tijdlijn met landmarks kon de doelgroep hun reis als trainee bekijken, om vervolgens een vrijblijvend gesprek aan te vragen over het traineeship.

Voor de interne activatie ontwikkelden we een employer branding film, beeldmerk, banner voor op het pand (te zien vanaf de snelweg), een aanbiedingsbrief voor nieuwe starters, schrijfblok, Teams-achtergronden, LinkedIn-headers, een GIF-handtekening voor email, een vacature template én een vacaturehandleiding in twee talen. Alles natuurlijk in thematiek van ‘Join the journey’.

Het resultaat

Bijna 45 kwalitatieve kandidaten planden binnen de looptijd van de campagne een kennismakingsgesprek in. Een deel van hen kon starten met het traineeship of een andere functie, of werd toegevoegd aan een duurzame talentpool. De gehele campagneaanpak zorgde voor een enorme zichtbaarheid voor HSO: het bezoekersaantal op hun eigen website steeg en op LinkedIn werd de gedeelde content beter bekeken. De interne activatievideo werd enthousiast ontvangen op het bedrijfsevenement, en de Teams-achtergronden verschenen binnen een week in ieder Teams gesprek.

Nonstop

Met de campagne en creatieve middelen voor iedere stap in de kandidaat-medewerkersreis, bouwt HSO nonstop en duurzaam aan een sterk én zichtbaar werkgeversmerk.

Meer cases

Fontys Hogeschool - For Society

Waterschap Brabantse Delta: Waterwerk raakt ons allemaal

Plan een afspraak!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.

Ik wil meer informatie!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.