Van docentschap naar betekenisvolle rol ‘For Society’

Een uitdagende case waarbij we de veelzijdigheid van het vak als docent weergeven en de trots op het vak en de werkgever vergroten.

Klant

Fontys Hogeschool

Service

Service

Jaar

2020

De aanpak

De veelzijdigheid van het vak laten we met deze campagne zien door letterlijk de diversiteit aan rollen van een docent te tonen. We overrulen daarmee het traditionele beeld over docentschap. Door de medewerkers in de hoofdrol te zetten, versterken we de trots op het werken bij Fontys.

Nonstop

  • De rollen-thematiek activeren we door de gehele kandidaat- en medewerkersreis door. Bijvoorbeeld door een activatietest op de website.
  • Gezien de grootte van de organisatie en diversiteit in doelgroepen hebben we de gehele campagne modulair gemaakt. Ieder instituut kan hierdoor zelf meebouwen aan het employer brand. Met het bijbehorende digitale bouwportaal kunnen marketing & communicatieprofessionals zich verder bekwamen in het specialisme van Employer Branding.

De uitdaging

Fontys heeft de ambitie om traditionele beeldvorming van docentschap te doorbreken. Het nieuwe onderwijs kan juist verrijkt worden met instroom van professionals uit het bedrijfsleven. En juist deze doelgroep is moeilijk te bereiken voor een functie als docent.

De aanpak

De veelzijdigheid van het vak laten we met deze campagne zien door letterlijk de diversiteit aan rollen van een docent te tonen. We overrulen daarmee het traditionele beeld over docentschap. Door de medewerkers in de hoofdrol te zetten, versterken we de trots op het werken bij Fontys.

Het resultaat

  • Door inzet van een ambassadeursprogramma (en gebruik van de tool Employbrand Ambassador) benutten we het enthousiasme van collega’s en bereiken we hun netwerk.
  • De aaneengesloten jobcampagne is een overweldigend succes. Ruim 260 kandidaten boekte in 3 weken een afspraak ter oriëntatie voor een baan bij Fontys.  
  • Fontys merkt vanuit een bredere arbeidsmarktdoelgroep interesse

Nonstop

  • De rollen-thematiek activeren we door de gehele kandidaat- en medewerkersreis door. Bijvoorbeeld door een activatietest op de website.
  • Gezien de grootte van de organisatie en diversiteit in doelgroepen hebben we de gehele campagne modulair gemaakt. Ieder instituut kan hierdoor zelf meebouwen aan het employer brand. Met het bijbehorende digitale bouwportaal kunnen marketing & communicatieprofessionals zich verder bekwamen in het specialisme van Employer Branding.

Meer cases

Waterschap Brabantse Delta: Waterwerk raakt ons allemaal

EDSN - Werk vol energie

Plan een afspraak!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.

Ik wil meer informatie!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.