Wie denkt dat het werkgeversmerk simpelweg een doorvertaling is van de missie en visie van je organisatie, heeft het mis. Natuurlijk biedt het goede aanknopingspunten, maar het échte verhaal waarmee het werkgeversmerk wordt beschreven haal je op bij je medewerkers. Zij weten als geen ander hoe het is om bij de organisatie te werken. Betrek hen daarom ook bij het identificeren en opstellen van je werkgeversmerk.
Vraag onder andere naar wat ze zo fijn vinden aan de organisatie als werkgever, hoe ze het werk ervaren, wat de collega’s gezamenlijk belangrijk vinden en wat ieders drijfveren en ambities zijn. Op deze manier krijg je een goed en realistisch beeld van het werken bij jouw organisatie en welke gezamenlijke waarden er leven.
Altijd doorvragen
Vraag hierbij door. Een antwoord als ‘veel afwisseling’ is bijvoorbeeld leuk, maar wat schuilt er achter deze uitspraak? Juist dat wil je weten om het aan anderen te kunnen vertellen. Vraag daarom naar concrete voorbeelden. Dat maakt het tastbaar en geeft het duiding.
Authentiek en onderscheidend
Zo wordt jullie werkgeversmerk een authentiek en onderscheidend verhaal, dat bovendien met concrete en sprekende voorbeelden te staven is. Je werkgeversmerk is tenslotte een optelsom van wat jouw medewerkers ervaren en meemaken. We dagen je graag uit om daar een deel ambitie aan toe te voegen. Want ook als werkgever wil jij je blijven verbeteren, toch?
Bij Goals hebben we een speciale methodiek ontwikkeld om input op te halen bij medewerkers: de Magnet Score. Door middel van een kwantitatief online onderzoek en een aantal offline workshops, halen we aan de hand van zes aantrekkelijkheidsfactoren het onderscheidend vermogen van organisaties op. Maar ook waar nog te groeien valt. Meer weten? Neem eens een kijkje op onze nieuwe website: www.goals.nl
In hoeverre is het onderscheidend vermogen van jouw organisatie al herkenbaar in jullie positionering?