Wie gebruikt er geen AI toepassingen in het dagelijks werk? Dat was de vraag die we ruim 65 bezoekers stelden tijdens het 20 jaar Goals event. Slechts één iemand stak de hand op. Het is zo verweven in het werk dat je je nauwelijks kan voorstellen dat een toepassing als ChatGPT pas in november 2022 op de markt kwam.
𝐆𝐞𝐦𝐚𝐤 𝐝𝐢𝐞𝐧𝐭 𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐧𝐬! 𝐎𝐟 𝐧𝐢𝐞𝐭?
Bijna wekelijks merk je in het gebruik van AI dat de antwoorden slimmer worden, de formuleringen beter, de afbeeldingen realistischer en de mogelijkheden veelzijdiger.
Er wordt ook genoeg geschreven over de keerzijde van AI. Het gevaar van onjuistheden, tunnelvisie of een zo grote optimalisatie zodat er een soort van eenheidsworst ontstaat in alle output.
𝐄𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐞𝐭𝐣𝐞 𝐯𝐚𝐧 𝐦𝐢𝐣𝐳𝐞𝐥𝐟 𝐞𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐞𝐭𝐣𝐞 𝐯𝐚𝐧 𝐌𝐚𝐠𝐠–𝐀–𝐈
Gebruik het als mogelijke hulp, zeker niet als eindproduct. Uiteindelijk geldt dit ook voor jouw Employer Brand en alle bijbehorende communicatie. Het echte onderscheidende vermogen, zeker als het gaat om het werken bij een organisatie, zit in de unieke samenwerking en bijzondere werkbeleving. Het is de optelsom van ervaringen, energie, kennis en gedrag die jouw werkgeversmerk écht maakt. De ‘Authentieke Ik’ noemen we dat bij Goals.
𝐎𝐧𝐭𝐝𝐞𝐤 𝐝𝐞 𝐀𝐮𝐭𝐡𝐞𝐧𝐭𝐢𝐞𝐤𝐞 𝐈𝐤
Die Authentieke Ik van jouw organisatie ontdekken? Haal het verhaal op bij de ‘Meerwerkers’ van jouw organisatie. Dat zijn die collega’s die perfect bij de organisatie passen en altijd een stapje extra zetten en waar je er zo nog 10 meer van zou willen. Zij weten als geen ander wat precies de match maakt die zorgt voor de magische klik.