Holla legal & tax - Kom het best tot je recht

Hoe Holla onderdeel is uit gaan maken van het oriëntatieproces van starters en young professionals.

Klant

Holla legal & tax

Service

Employer branding

Jaar

2022

Website

Holla campagnebeeld
Holla de uitdaging: opzoek naar de juiste manier om de doelgroep te prikkelen

The approach

Uit onderzoek blijkt dat Holla starters en young professionals precies biedt wat ze zoeken: een informele werksfeer, veel verantwoordelijkheid en autonomie. Daarom ontwikkelden we de kernboodschap: Kom het best tot je recht.

In lijn met Local Hearts, Global Minds laten we de doelgroep nadenken over wat zij belangrijk vinden in hun advocaat-stagiairefase, via drie niveaus:

  • Campagnebeelden met contrasterende elementen en prikkelende vragen in hun eigen taal.
  • De KantoorKiezer, een speelse tool die helpt ontdekken welk type kantoor bij hen past.
  • 1-minuutvideo’s, waarin Holla-medewerkers laten zien hoe deze kenmerken in de praktijk tot leven komen.
Holla resultaat: De kandidaten tool wordt ingevuld

Nonstop

Door diepgaand onderzoek naar aantrekkelijk werkgeverschap en voortdurende optimalisatie van de kandidaatreis versterken we niet alleen de externe uitstraling, maar ook de interne kracht van het werkgeversmerk. Nonstop.

Holla de uitdaging: opzoek naar de juiste manier om de doelgroep te prikkelen

The challenge

Holla heeft een bedrijfsomvang die perfect aansluit bij de behoeften van veel starters. Toch speelde het kantoor een te kleine rol in hun oriëntatieproces. Samen met Holla zijn we aan de slag gegaan om het kantoor op een eigenzinnige manier onder de aandacht te brengen en de doelgroep écht te activeren.

Holla aanpak: testen doelgroep

The approach

Uit onderzoek blijkt dat Holla starters en young professionals precies biedt wat ze zoeken: een informele werksfeer, veel verantwoordelijkheid en autonomie. Daarom ontwikkelden we de kernboodschap: Kom het best tot je recht.

In lijn met Local Hearts, Global Minds laten we de doelgroep nadenken over wat zij belangrijk vinden in hun advocaat-stagiairefase, via drie niveaus:

  • Campagnebeelden met contrasterende elementen en prikkelende vragen in hun eigen taal.
  • De KantoorKiezer, een speelse tool die helpt ontdekken welk type kantoor bij hen past.
  • 1-minuutvideo’s, waarin Holla-medewerkers laten zien hoe deze kenmerken in de praktijk tot leven komen.
Holla resultaat: De kandidaten tool wordt ingevuld

The result

De campagne overtrof alle verwachtingen. Naast een aanzienlijke toename in zowel het aantal als de kwaliteit van sollicitanten, zorgde de KantoorKiezer voor actieve interactie tussen Holla en potentiële kandidaten. In de eerste drie maanden werd de tool meer dan 1.200 keer ingevuld en ontving Holla ruim 30 extra kwalitatieve sollicitaties.

Holla nonstop: interne kracht wordt ook versterkt

Nonstop

Door diepgaand onderzoek naar aantrekkelijk werkgeverschap en voortdurende optimalisatie van de kandidaatreis versterken we niet alleen de externe uitstraling, maar ook de interne kracht van het werkgeversmerk. Nonstop.

More cases

EBS campagnebeeld. Een groep collega's staan trots bij elkaar

EBS - Hebbus!

EDSN - Werk vol energie

Download nu:

Schedule a meeting!

Fill in your details, and then we'll discuss the options

Ik wil meer informatie!

Fill in your details, and then we'll discuss the options