Zo maak jij kwetsbare mensen gelukkig bij ORO 

Een inspirerende case waarin ORO met gerichte campagnes en authentieke verhalen kandidaatgericht werft om kwetsbare mensen gelukkig te maken.

Klant

ORO

Service

Employer branding

Jaar

2021

Website

Client in de armen van een medewerker. Een advertentie om de vacatures te bekijken
Een client en zorgmedewerker spelen samen op een instrument. Ze zorgen voor een glimlach op elkaars gezicht.

The approach

Bij ORO kun je werken met verschillende doelgroepen. Iedere doelgroep kent zijn eigen uitdagingen. Daarom hebben we aparte campagnes opgezet per specifieke doelgroep. Dit zorgt voor gerichte content op de arbeidsmarkt. Door middel van realistische en schurende verhalen van echte medewerkers krijg je een kijkje in de keuken. Of de woonkamer, natuurlijk ;) Het laat zien waar medewerkers dagelijks vijf minuten eerder voor uit bed springen en wat hun werk zo bijzonder maakt. Een directe trigger voor potentieel nieuwe collega’s op de arbeidsmarkt.  

 

Nonstop

Om de beoogde doelen te behalen is het belangrijk om constant aanwezig te zijn en een grote doelgroep te blijven activeren. Dit gebeurt door middel van lopende online marketing activiteiten. Daarbij is er ook een gloednieuwe werken-bij website opgezet waar ORO kandidaten van duidelijke informatie voorziet. Uiteraard geheel in de thematiek ‘Kwetsbare mensen gelukkig maken’. Wat ook niet vergeten kan worden is het nonstop belang van ambassadeurschap. Medewerkers zijn tevreden en trots op hun werk. Dit delen ze dan ook al te graag met hun omgeving via verschillende uitingen. Een waardevol element binnen ORO.

Een client en zorgmedewerker spelen samen op een instrument. Ze zorgen voor een glimlach op elkaars gezicht.

The challenge

In de zorgsector is er een enorm tekort aan personeel. Dat terwijl het werken in de zorg juist zo’n betekenisvol en dankbaar werk is. Medewerkers bij ORO voelen de warmte en blijdschap wanneer ze binnenlopen en dragen graag hun steentje bij om kwetsbare mensen gelukkig te maken. Dit geluk ligt al in de allerkleinste dingen die er uiteindelijk voor zorgen dat deze mensen ook mee kunnen doen in de maatschappij.  

 

Verschillende branches van ORO worden getoond.

The approach

Bij ORO kun je werken met verschillende doelgroepen. Iedere doelgroep kent zijn eigen uitdagingen. Daarom hebben we aparte campagnes opgezet per specifieke doelgroep. Dit zorgt voor gerichte content op de arbeidsmarkt. Door middel van realistische en schurende verhalen van echte medewerkers krijg je een kijkje in de keuken. Of de woonkamer, natuurlijk ;) Het laat zien waar medewerkers dagelijks vijf minuten eerder voor uit bed springen en wat hun werk zo bijzonder maakt. Een directe trigger voor potentieel nieuwe collega’s op de arbeidsmarkt.  

 

The result

In 2022 zijn er mooie resultaten bereikt voor deze campagne. Zo hebben we bijna één miljoen weergaven behaald en hebben ruim 1.600 gebruikers de test op de website gedaan. En als toppunt hebben bijna 400 geluksmakers gesolliciteerd bij ORO met behulp van onze campagne.

De campagne van ORO wordt weergegeven op een scherm in een vergaderruimte

Nonstop

Om de beoogde doelen te behalen is het belangrijk om constant aanwezig te zijn en een grote doelgroep te blijven activeren. Dit gebeurt door middel van lopende online marketing activiteiten. Daarbij is er ook een gloednieuwe werken-bij website opgezet waar ORO kandidaten van duidelijke informatie voorziet. Uiteraard geheel in de thematiek ‘Kwetsbare mensen gelukkig maken’. Wat ook niet vergeten kan worden is het nonstop belang van ambassadeurschap. Medewerkers zijn tevreden en trots op hun werk. Dit delen ze dan ook al te graag met hun omgeving via verschillende uitingen. Een waardevol element binnen ORO.

More cases

HSO - Join the journey

GGZ Oost Brabant - Dat is de juiste instelling

Download nu:

Schedule a meeting!

Fill in your details, and then we'll discuss the options

Ik wil meer informatie!

Fill in your details, and then we'll discuss the options