Aanpak
De docenten bij Fontys ICT zijn zeer divers qua achtergrond. Op basis van die afkomst zagen we in de analysefase ook specifieke pull-factoren om het docentschap in te gaan. We zijn in deze jobmarkting campagne daarom zeer doelgroepgericht gaan communiceren. Op basis van 4 seperate wervingsfunnels:Â
ICT specialist bij een commercieel bedrijf, ICT docent bij een andere opleiding, ICT Freelancer of oud student van Fontys ICT.Â
Â
We haken specifiek in op de motivatoren van elke doelgroep. Of het nu gaat over vrijheid in het werk of de maatschappelijke impact; door de juiste punten in de communicatie te benadrukken, weten we écht te prikkelen en zetten we de doelgroep in beweging. Fontys ICT is dé update van je carrière!Â
Het resultaat
De jobmarketingcampagne ‘update je carrière’ vertaalde we naar aantrekkelijke fotografie en film met echte docenten. In testimonialvideo’s vertellen zij hoe het werken bij Fontys ICT ervaren. Zonder script, recht uit het hart. Â
Â
De inzet van deze video’s en fotografie, heeft een hoge attentiewaarde gehad bij ICT’ers in de regio. De campagne heeft geleid tot het vervullen van alle Fontys ICT-vacatures voor het nieuwe schooljaar. Â
Nonstop
Maar klaar zijn we niet. Momenteel ontwikkelen we samen met Fontys ICT het employer brand, gericht op het vinden en binden van ICT-docenten op de lange termijn. Zowel extern als intern. Nonstop.  Â