menu
Tattoo or not tattoo 2
Laat ik beginnen met een recap.

Deze post van mijn collega Lotte, het bewijs dat ze het Goals logo liet tatoeëren, ging viral. De foto in de tattooshop leek wel heel realistisch (al blijft ze vrolijk lachen), maar is het echt? Dat vroegen 50.000 mensen in Nederland zich ook af. Ze werd gebeld, geappt, gevraagd of ze haar tattoo kon laten zien. Er kwam een antropologische discussie over ‘brandmerken’ op gang. We ontvingen eindeloos veel grappige comments op <tattoo or not tattoo> - jobhoppers met een ‘carrière sleeve’-, maar ook opvallende verhalen. En daar was de medewerker die het echt deed (ja, echt): de bus monteur van VDL.  

Maar het gros van de mensen, hoe dol ook op hun werk en merk, zouden dit nooit één op één kalligraferen op hun huid. Ze hebben niets met “plakplaatjes”, of zijn van mening dat werk (voor één merk) -zeker in de tegenwoordige tijd- iets tijdelijks is.   

De blog zette aan tot nadenken: hoeveel houd ik van mijn werk en ‘mijn’ merk? De vraag tattoo or not tattoo is hiermee een uitdaging geworden. Hoe krijg je je medewerkers zo ver dat ze echt een tattoo van je merk zouden nemen? Of überhaupt je merk met trots delen.  
 
Uitdaging merk & werk 
Hoe krijgt een organisatie haar ambitieuze doelen vertaald naar de wispelturige, snelle en veeleisende medewerker van nu? Hoe raakt ‘het nieuwe talent’ autonoom betrokken en bevlogen, zodat deze zich naar eigen wens ontwikkelt én van onschatbare waarde voor de organisatie is.  

Als je erin slaagt, kweek je ambassadeurs en vertrouwen. Als je het echt goed doet, creëer je de ultieme waarde voor een bedrijf: medewerkers als fans. Fans die je merk durven uit te dragen en dat héél misschien wel laten zien met een tattoo.  
 
Maar hoe word (en blijf) je zo’n onweerstaanbare werkgever? 
In onze workshops merken we dat de sleutel naar onweerstaanbaar werkgeverschap in de details zit. One-size-fits-all is het zeker niet. We zien per branche en leeftijdsgroep veel verschillen. 

Toch zijn er ook een aantal generiekere aspecten: Start met een echt inspirerend doel, uitgedragen door betrouwbare leiders. Doelen die tot de verbazing en verbeelding spreken en die flexibele teams uitdagen. Daarbij is een belangrijke drijfveer voor veel medewerkers betekenisvol werk, het liefst in een zelfstandig snel wendbaar team. Denk walk the talk coaching en onbeperkt investeren in ontwikkeling.   

Ook de werkomgeving doet er veel meer toe dan een aantal jaar geleden. Aantrekkelijke, goede faciliteiten en een mensgerichte oprechte waardering.  Medewerkers kort cyclisch uitdagen om (zichzelf) te verbazen i.p.v. zeggen wat ze moeten doen.   
 
Uitdaging voor Communicatie 
Bij Goals noemen we deze uitdagingen Non Stop Employer Branding. Je werkgeversbelofte (het unieke dat je te bieden hebt als werkgever) verpakken in aansprekende interne- en externe arbeidsmarktcommunicatie, passend bij de middelen en de communicatieconsumptie van nu. Het creëren van smakelijke en oprechte content in een aantrekkelijk jasje gepresenteerd door echte en eigen medewerkers. Door zoveel mogelijk momenten van de kandidaat- en medewerkersreis goed in te vullen, bouw je aan een duurzame relatie met talent en daardoor aan de prestaties van je organisatie.  Dat is Non Stop Employer Branding. 

(Oh ja, tot nu toe heeft Lotte verreweg de meeste views en likes, maar ik heb binnen ons team beloofd dat wanneer ik 100.000 likes ontvang ik echt een tattoo van het Goals logo laat plaatsen😊 Jullie begrijpen, een aantal collega’s gaan er alles aan doen om dit te bewerkstelligen)
keyboard_arrow_rightkeyboard_arrow_left
Nonstop
warm
welkom.
Strijp-S
Klokgebouw 111
5617 AB Eindhoven
+31(0)40 303 26 40
info@goals.nl
Benieuwd hoe we jouw bedrijf of merk op de kaart kunnen zetten in de arbeidsmarkt? Je vindt ons in het creatieve hart van Eindhoven: het Klokgebouw. We kunnen hier afspreken of we komen naar je toe.

Copyright Goals 2019